Mercs of Boom - Teszt

2018.07.05

X-COM-ra nagyon hasonlító játék jelent meg early acces-ként Mercs of Boom néven, ami ingyenesen elérhető iOS-ra és Android-ra, amiben szintén a földet megtámadó idegenek ellen kell felvennünk a harcot.

Körökre osztott sci-fi stratégiából nincs túl sok a piacon, ezért mert előrukkolni a Game Insight csapata a Mercs of Boom-mal. Bizonyos tekintetben mondhatjuk, hogy jól is tették, de mint minden mobiljátéknál itt is várjuk ki a végét. Akármennyire is szeretnék elkövetkeztetni az X-COM-tól, nem igazán lehet, mert a két játék alapfelépítésében ugyanaz. 2 nagy részre lehet osztani a játékot. Az egyik a Base managment, ahol a bázisunk kiépítése, fejlesztése, katonák ellátása megfelelő fegyverekkel és speciális eszközökkel a feladatunk. Ahol az Armory, Science Base, Illetve Base nevű helyek látják el a fentebb említett feladatokat. Ha a Squad menüpontban kiválasztottuk a már kifejlesztett páncélzatott és fegyvert, bázisunkat is kiépítettük amennyire lehetett, akkor a World Map-ra kattintva választhatunk küldetést, amivel el is kezdődik a játék második része: a körökre osztott harc.

Ennek a játékrésznek is a felépítése nagyban tükrözi az X-COM játékmódját. Megkérkezünk egy adott map-ra, ahol lépésről, lépésre kell felderítenünk a térképet, kiiktatnunk az ellent, illetve elvégezni az adott feladatot. Érdemes kihasználnunk, vagyis ki kell használnunk a squad által felépített egységek előnyeit, mint a sniper távolban való lövésit, vagy a shotgun-os közelről pusztító módszerét. Érdemes kihasználnunk a fedezékrendszert, illetve a Sentry Mod-ot is, ami azt jelenti, hogy az egységünk akkor tüzel ha az ellenfél körében lőtávolba kerülnek az idegenek. Saját egységünk, és az idegenek kinézetét is jól megcsinálták a készítők, mint a fegyveres egységeket, mint a rovar-szerű hatalmas dögöket. A gear-ek nem egységenként vannak elosztva, hanem darabszámra lebontva bárkinél lehetőségünk van használni őket. Így azért könnyebb a játék, mert medipack-ot is bárkinél használhatunk, bármikor. A katonai egységeink is sokkal szívosabbak, ezáltal a játék könnyebb. Kérdés, hogy meddig?

Hamár kicsit haladtunk a story-val, egy idő a után a játék bedopja a PvP lehetőségét, amiben egy az egyben tudunk játszani mások ellen. Vagy Raid-elni mások bázisát, ahol bot-ok ellen harcolunk, viszont más is ugyanúgy be tud törni a mi bázisunkra. Itt van lehetőségünk tárgyakat venni a meccsekre nyersanyagból, de ugyanúgy kézpénzért is, ami azért erősíti a Pay-to-win hozzáállást, amit mi annyira nem preferálunk, de az X-COM sem a multiplayerben volt erős. 

Összességében a Mercs of Boom-ot azoknak érdemes kipróbálni akik nem mertek még nagyobb összeget kiadni az X-COM-ért. Viszont érezhető a játékban a pay-to-win hatás, a PvP-ben már az elején, a story-módban viszont egy idő után elképzelhető, hogy csak pénz ráköltéssel tudunk haladni a játékban. Bizony ilyenkor felmerül a kérdés, hogy vajon melyik éri meg jobban? Amikor elsőnek költünk a játékra, utána viszont nincs szükség rá egyáltalán, maximum egy két DLC erejéig, vagy elsőnek ingyenesen játszunk, és mikor már megszerettük, rá kényszerítenek, hogy akár az előző játék árának többszörösét is ráköltsük erre az alkalmazásra. A kérdés adott, a választ rátok bízom, viszont ha megosztanátok velem, hozzászólás formájában meg tudjátok tenni, mert érdekel a véleményetek.