Ticket To Earth – Teszt – Kell egy jegy a Földre

2020.05.04

A Robot Circus műhelyéből, 2017 nyarán, Steam-es megjelenése után a Ticket to Earth PC-s verziója nagyon sok díjat bezsebelt, köztük többet is az Indie játékok kategóriájában. 2017 év végén, pedig ez az érdekes körökre osztott stratégia megjelent Play Áruházban és App Store-ban is egyaránt. A Prémium játékok táborát erősíti, mint a PC-s adaptációk általában, így hozzávetőlegesen 1750 Ft-nak megfelelő összegért tudjuk megvásárolni. De nézzük is, hogy milyen érzés jegyet szerezni a Földre.

A Történet több epizódra van osztva, ahol cyberpunk stílusú hőseink, próbálnak jegyet szerezni a Földre. Ám ez bizony korántsem olyan egyszerű, hiszen robot seregek állják útjukat, és bármilyen ötletet is javasol Servitor, Rose robot segítője, mindig bajba kerülnek valahogyan. Történetünk egyik főszereplője Rose, aki egy pengével harcoló leányzó, igen erőteljes karakter, aki ragaszkodik az elveihez. Ellenben a másik főszereplőnkkel, akit Wolf-ként ismerhetünk meg. Fejvadászatból él, és bizony legtöbb döntése mögött a haszonszerzés reménye lapul, de vagány megnyilvánulásai miatt, egyhamar szívünkbe zárjuk őt is. Hőseink miután keresztezik egymást, útját, közös érdekük miatt, a történet kibontakozása közben egy csapatként fogják romba dönteni, az egész várost, az útjukba eső ellenségeikkel egyetemben. 

A játék menüjében a város látványa fogad minket, ahol meg tudjuk nézni a főbb épületeket, amik a történet folyamán szépen lassan lángba borulnak. Itt tudjuk megnézni a karaktereinket, az aktuális párbeszédeket. Power-t adni harcosainknak, amik négy kategóriába sorolhatóak úgy, mint HAND (sárga), EYE (lila), HEART (piros), vagy MIND (zöld). A színek jelentősége pedig a játék menete közben fog kibontakozni számunkra, amire később még visszatérek. Tehát itt szintünktől és pénzünktől függően több Power-t is vásárolhatunk, de 1 hősnek, kategóriánként, csak egyet lehet beállítani. Ezek a Power-ek a lehető legváltozatosabb palettát tárják elénk, amikből teljes mértékben az adott enemy-k ellen tudjuk megalkotni karaktereink képességeit, így a leghatékonyabban képesek majd támadni ellenük. 

A Főmenüben tudunk még Talenteket adni Rose-nak és Wolf-nak teljesen eltérő, skill fára emlékezető elosztásban, ami amolyan passive skilleket tartalmaz. Itt tudjuk növelni az Attack Bonus pontunkat, a Vitality-t, Agility-t, HP pontot, és sok apró hatást, amik később jól fognak még jönni hőseinknek. 

Lehetőségünk van a Főmenüben még, hogy újra játsszuk az előző küldetéseket, hiszen elképzelhető, hogy a három lehetséges bonus objective-ből nem tudtuk mindet teljesíteni, mert még nem voltak olyan erősek a karaktereink. Amihez hozzá járul a shop menüpont, ahol játékbeli pénzért tudunk jobb fegyvereket vásárolni harcosainknak. Értelemszerűen Rose-nak jobb pengét, míg Wolfnak pedig jobb lőfegyvert. 

A játék menete izommetrikus nézetben játszódik, amiben körökre osztva tudunk 2 akciópont felhasználásával cselekedni, legyen az lépés vagy támadás. Minden lépés mezőben egy adott szín szerepel, ami megegyezik a 4 Power-ünk valamely színével. Amikor pozíciót szeretnénk váltani, azt csak az adott színű lépés mezőkőn keresztül tehetjük meg, és minden lépés növeli az adott karakter támadás pontját, és az adott színű Power-t is. Így minél többet, és minél változatosabb színeken lépkedünk, annál nagyobb támadásra lesz képes karakterünk. De sajnos az ellenség is hasonló mechanika szerint működik, így ők is nagyobbat támadnak, ha többet lépnek, illetve ha sebeznek ránk, nem csak HP értéket veszítünk, hanem bizony a támadásunk erőségéből is. Így a győzelemhez elkerülhetetlen, hogy megfelelően tudjuk kombinálni, a Powerek lépés általi gyűjtését, a  különböző támadásokkal. Rengeteg képesség csak adott ellenségek ellen igazán hatásosak, és ezeknek kitapasztalása is élmény. Pont úgy, mint a Super Power kihasználása is, amit szintén a pályán lévő begyűjthető tárgyak formájában érhetőek el hasonlóan, mint a HP töltő szív, vagy az elszórt pénz. 

Összességében a Ticket To Earth, képes valami kellemesen újdonságot hozni a körökre osztott stratégiai játékok kedvelőinek úgy, hogy a Candy Crush féle színre szín játékmód, egyáltalán nem töri meg a szépen kidolgozott fejlődésrendszert, és a játék mechanikájához is érdekesen hozzájárul, amivel valóban egy nagyon kellemes élményt kap az erre fogékony közönség, amire csak pluszt ad a nagyon szépen kidolgozott grafika, és a nem hétköznapi történet sem. Bátran merem ajánlani bárkinek, akit kicsit is érdekelnek az ilyen stílusú játékok.