The Elder Scrolls: Blades (Early Access) Teszt - Vajon olyan, mint a Skyrim?

2019.04.08

A Bethesda nevét bizonyára nem kell bemutatnom, hiszen megannyi élményt kaptunk tőlük a Fallout vagy a The Elder Scrolls szériák által. Mindkét sorozatban egy különleges világ atmoszféráját ismerhetjük meg, és ha nem vigyázzunk, sok időre beszippant minket. Sajnos utóbbi időben sok támadás éri a stúdiót, ugyanis az utolsó próbálkozásiak név szerint a Fallout 76 nyitott világú online játékuk nem lett éppen a legnépszerűbb az újonnan kiadott játékok között. A The Elder Scrolls Online rövidebb nevén: TESO sem tudta annyira belopni magát a játékosok szívében, mint az előző részek offline változatai. 

A Skyrim szám szerint az 5. rész, ami az Oblivion után jött ki, történetben viszont 200 évvel utána játszódik. Valahol itt helyezkedik el a Blades története is. Ugyanis legfőbb harcosként térünk vissza szülővárosunkba, amit totális pusztulásban találunk, és csak információ morzsákból tudjuk meg, hogy nagyjából mi is történhetett itt, illetve, hogy hogyan tudnánk segíteni, rendbe rakni szeretett szülővárosunkat. 

Egy rövid tutorial után, ahol megtanuljuk az igencsak hibásra sikerült irányítást, de erre majd később kitérek. A Karakterkészítés viszont nagyon részletesre sikerült: Választhatunk Argonian hüllőszerű lényt, az emberre legjobban hasonlító Bretont, vagy a félelmetes kinézetű Dark Elfet, de lehet az egy fokkal barátságosabb High Elf. Választhatunk még Imperial katonát, aki a birodalom nemes harcosa, de lehetünk akár Khajiit-al akik a vándorkereskedők stílusjegyeit képviselik. Lehetünk északiak a Nord karakterek szerepében, de ha jobban szimpatizálunk az Orc harcosokkal, akkor, bizony őket is elkészíthetjük akár saját stílusunkhoz igazítva, míg természetesen a Redguard harcosai sem maradhatnak ki, pont úgy, mint a Wood Elfek sem. Ha kiválasztottuk, hősünket, akkor még apróbb részletekbe is belemehetünk a személyre szabást illetően, de ha úgy kívánjuk, akkor azonnal folytathatjuk kalandunkat. 

Azt azért jó tudni, hogy ez nem a Skyrim folytatása, csupán egy The Elder Scrolls játék mobilkészülékekre ehhez mérten, aki Skyrim szerű élményt vár, az sajnos csalódni fog, nekik bizony várniuk kell a VI. rész megjelenéséig. Viszont addig, ha hangulatban szeretnének egy kis Skyrim feelinget átélni, akkor bizony be fog találni a játék. Ugyanis olyan mintha kapnánk egy szeletet a konzolos, pc-s verzióból. Hatalmas open world map nincs. Csupán a szülővárosunkban mehetünk fel és alá, de egyelőre a romokon kívül mást nem igazán találunk az npc-ken kívül viszont szembesülnünk kell a tényekkel, hogy nem lesz könnyű feladat felvirágoztatni kis városunkat. Innen tudunk küldetéseket és munkákat vállalni, ahhoz hogy különböző általuk nyert nyersanyagokkal felújítsuk kis hazánkat. 

Quest-ek közül választhatunk, amiknek nehézségéről, a mellettük lévő halálfejek árulkodnak. Külön Jobsokat is összeszedhetünk, amik viszonylag könnyebbek, de kevesebb nyersanyagot is adnak. A játék legvitatottabb része nem más, mint a loot rendszer. Ugyanis ládákat is tudunk gyűjteni a küldetések által, amik lehetnek Golden, Silver, vagy Wood. A wood chest-et szinte azonnal ki tudjuk nyitni, de a silver ládára illetve az aranyra várnunk kell hosszú órákat. Amivel alapjáraton nem is lenne baj, ha nem lenne korlátozva a nálunk tárolt ládák száma. Drágakőért, amit azért a játékban is lehet kapni, fel tudunk oldani plus slotokat a ládáknak, de sajnos így sem lesz elég egy idő után. Érdemes elsőnek a faládákat kinyitni, és utána várni az ezüst vagy arany típusú értéktárolóra. Nyithatunk belőlük, fegyvert, armort, potiont, különböző alkimiai vagy építkezési nyersanyagot. 

A Fa, kő, és különböző, ércek kellenek az épületek felújításához, amit először csak fa épületként, később kőházként, de legvégül pedig már a kastély szintű épületeként funkcionálnak. Nem csak lakóházat, hanem a kovács műhelyét, és az alkimista labort is nekünk kell újra megépítenünk. Mindezt Dungeon-ok és különböző küldetések teljesítése által. Véleményem szerint a küldetések nem túl változatosak, viszont a helyszínek nagyon szépen lettek kivitelezve, és elég sok fajta, különböző területet járhatunk be. A Harcrendszer próbál a skyrimre hasonlítani, de azért jóval egyszerűbb. Fegyverünktől-pajzsunktól függően tudunk támadni illetve védekezni, és ha a fejlődésért kapok skilleket szakirányba használjuk fel, akkor akár egy igazi erős varázslót, vagy éppen egy rettenthetetlen harcost kapunk. De ha éppen ötvözni szeretnénk a két stílust, arra is van lehetőségünk, csupán megfelelően kell felhasználnunk skill pontjainkat, ugyanis passive skillekre is érdemes tenni néhány egységet, és ha éppen meguntuk a küldetések okozta mizériát, akkor egy abyss néven futó tower szerű kihívást is megpróbálhatunk, míg sajnos az Arena várat még magára. 

A játék legnagyobb hátránya az irányítás. Valahogy sehogy sem akar összejönni mikor el szeretnénk indulni, illetve néha a poin-and-click irányítás is be tud kavarni elég rendesen. Szóval amíg ezt nem javítják, addig bizony a játéknak ez a leggyengébb pontja, ami egy idő után még bosszantó is tud lenni. 

Összességében a The Elder Scrolls Blades nem egy Skyrim, nem is annak folytatása, csupán egy mobilos TES, ami nem is akar több lenni, mint aminek látszik. Egy álomszép szelet a The Elder Scrolls világából, csak sajnos kicsi szelet. Keveset kapunk abból a szinte mérhetetlen világból, amit még 2010 környékén ismerhettünk meg. Viszont hangulatban, egy kis nosztalgiaérzés gyanánt kiváló mobilos időtöltés lehet ez a játék. 10-es szint átlépése után a fejlődés lelassul, és érezhető a pay-to-win hatás, de nem olyan lehetetlen módon, hogy egy kis farmolással ne tudnánk kiküszöbölni. Skyrim rajongóknak kifejezetten ajánljuk ezt a játékot. Nézzétek meg bemutató videónkat, ahol egy Khajiitot irányít Dequator Marses