Super Mecha Champions – Teszt – a Mecha-k már a városban vannak

2019.07.26

Battle Royale játékokkal lassan Dunát lehetne rekeszteni, amikből sajnos többségben vannak az ugyanarra a sémára épített alkotások, az újítás halvány reménye nélkül. Ellenben azért feltűnik egy két próbálkozás, ami talán képes annyi változást hozni a Battle Royale stílusba, hogy érdemes kicsit jobban odafigyelni rájuk. Ilyen például a PC-n az ismeretlen megjelenésű Spellbreak vagy a mobilokon most is tesztverzióban üzemelő Ride out Heroes, az Eclipse Isle, és a remélhetőleg hamarosan megjelenő Super Mecha Champions, amiben több elemet is átalakítottak a fejlesztők az izgalmasabb játékélmény reményében. Ennek az alkotásnak fő eleme pedig más, mint az hatalmas Mecha-k, akiket landolás után rövid időn belül le is hívhatunk, hogy velük folytassuk harcunkat a túlélésért. 

Az első, ami a legjobban észrevehető különbség az anime stílusú grafikát leszámítva a térkép maga. Ugyanis itt nem félig lakatlan szigetet kell bejárnunk néhány fával és bokorral egy két párházas faluval egyetemben, hanem itt konkrétan kapunk egy sziget várost, ami csupán a városlakók hiánya miatt tűnik lakatlannak. Szinte minden megtalálható benne, ami egy mai nagyvárosban feltétlen szüksége van a modern kor emberének, ez alatt értve a focipályákat, óriási felhőkarcolókat, építkezéseket, vidámparkot, művelődési központot. Természetesen az épületek többsége bejárható, még akár több szinten keresztül is. Ugyanis ha pilótaként menekülünk egy Mech elől akkor remek menedéket fog nyújtani egy-egy nagyobb épület. 

A Fegyverek száma sem olyan bődületesen nagy, viszont a fejlesztők ügyeltek arra, hogy pilótaként is legyen a birtokunkban olyan tűzerő, amivel az óriás robotok ellen is fel tudjuk venni a harcot. Ilyen például a Sniper, Homing Missle, vagy a Granadier Launcher. A többi fegyver inkább közeli támadásra és a pilóták ellen alkalmazhatóak hatásosan úgy, mint a gitár formájú lángszóró vagy az újonnan bekerült shotgun. 

Minden Mecha-nak saját pilótája van, akik minimális buffot is adnak az adott gép teljesítményéhez, viszont sokkal többre megyünk, ha inkább sokat játszatjuk az adott robotot, így az ez által elért fejlődés sokkal jobban meg fog látszani a képességein. A Mecha-k tulajdonságait 4 csoportra bontja a játék, ami lehet a Battle Range,(támadási hatótávolság) Armor level, (pajzs szint) Mobility, (mozgékonyság) és Support, (támogatás). Ezeken felül szinte minden Gépnek saját képessége van, ami lehet távolsági támadás, közelharci támadás, repülés, siklás, vagy nagy ugrás. Ezeknek a tulajdonságoknak függvényében kell majd kiválasztanunk számunkra legszimpatikusabb gépszörnyet, hogy vele vigyük győzelemre pilótánk nevét. 

Külön járművek is fellelhetőek a játék folyamán, pont úgy mint a légdeszka ami gyors közlekedésre alkalmas, ellenben a robot autóval ami lassú haladás ellenére komoly tűzerővel van felszerelve. 

Érdemes minél előbb elsajátítanunk kedvenc pilótánkat és a hozzá tartozó Mecha-t, hogy utána már csak őket fejlesszük, akikkel a legjobbak vagyunk.

A harcok kifejezetten izgalmasak lettek, attól függetlenül, hogy éppen pilótaként vagy Mecha-ként kell harcba vonulnunk. Taktikailag viszont teljesen más harcstílust követel meg tőlünk a játék attól függően, hogy milyen Mecha áll velünk szemben, és persze, hogy mi nekünk Mehca-ként vagy pilótaként kell felvennünk vele a harcot. 

Összességében a Super Mecha Champions egy igen látványos és új elemekkel bővelkedő Battle Royale játék lett, aminek pörgős menetéről a látványos és változatos térkép mellett az óriási és imádnivaló gépszörnyek is gondoskodnak. Tehát Mecha-ra fel pilóták! Nézzétek meg gameplay videónkat a játékról, ahol az izgalom garantált még egy rosszul sikerült mérkőzésen is.