Ratropolis – Teszt – Kezdődhet a patkányharc

2021.05.26

A koreai Cassel Games fejlesztésében és kiadásában mutatkozott be jó pár éve a Ratropolis Steamen, PC-s felhasználóknak, viszont nem is olyan régóta android felhasználók is kipróbálhatják, az oldalnézetes roguelike jellegű stratégiai játékot. Amiben egy maréknyi aranyos kis patkány közösséget kell gyarapítanunk úgy, hogy az ellenséges patkány zombi hordák hullámokban törnek rájuk.

Talán a legjobban a Kingdom New Lands és a Bonfire első részének ösvényén próbál meg egy új utat törni a Ratropolis, ugyanis ez előbb felsorolt játékokkal ellentétben itt az építkezés meg van bonyolítva egy kártyás rendszerrel. Hogy ez mennyire jó? Arra a későbbiekben ki is fogok térni. 

.A játék maga ingyenesen letölthető Play Áruházból, egyelőre előzetes hozzáféréssel, de mikrótranzakciók találhatóak a játékban, amik a vezetők kiválasztásánál játszanak szerepet. Ugyanis a Steam-es 15 eurós verziónál csupán fel kell oldanunk a leadereket, míg androidos rendszeren egy kettőt leszámítva meg kell vásárolnunk őket. 

Az alapkoncepció a fent említett játékokhoz kísértetiesen hasonlít, hiszen itt is oldalnézetben történik az irányítás, amit szintén nagyon szépen oldottak meg, esetleg a kicsi felbontás, ami ront ezen az élményen, és ez egyelőre sajnos nem is állítható a játékban. Adott nekünk egy vezető, egy főépület, és 33 hullámon keresztül ránk törő patkány zombi horda, amik egyre nehezebb és nehezebb megpróbáltatást jelentenek mind a 30 hullámon keresztül. Ha sikerül átvészelnünk ránk törő egyre népesebb zombi horda támadásait úgy, hogy ne jussanak a főépülethez, akkor meg is nyertük a játékot. Sajnos nekem nem volt szerencsém ebben eddig. 

Új játék kezdete esetén választhatunk a feloldott vezetők közül, kiknek mind más más képességük segítik kis népüket a fejlődésben és túlélésben. A Merchant Leader az arany termeléshez járul hozzá, míg a General Leader a katonaságot képesek erősíteni, de mondjuk a Shaman Leader inkvizítorokat hoznak létre, amik villámcsapást szórnak az ellenre. 

Ha megválasztottuk vezetőnket, akkor egy pályaválasztás után, amiknek inkább esztétikai jelentőségük van, máris kezdetét veszi a játék. Ahol látjuk a főépületet és azon nyomban el kell kezdenünk pénzt termelni, hogy k tudjuk építeni a megfelelő védelmet. Erre rengeteg kártya áll a rendelkezésünkre, amiket folyamatosan oldunk fel, viszont későbbiekben már használni is tudjuk őket, innen jön a roguelike jellege a játéknak. Míg egyes lapok a városfalak megerősítésére szolgálnak, addig más lapokkal építkezni tudunk, pénz termelni, vagy éppen támadást véghez vinni. Ezen felül rengeteg nem várt esemény lép fel a játék folyamán, amik által nyerhetünk különleges lapot, de veszíthetünk akár aranyat vagy értékes lapokat is. 

Tizenöt másodpercenként húzhatunk, új lapokat, amit egy kis aranymennyiség ellenében nem kell kivárnunk. Általában öt hat lapot kapunk egy leosztásnál, amiket érdemes jól felhasználunk, főleg a játék elején, mert akkor még nem megy olyan jól az arany termelés. Természetes elsőnek erre kell figyelnünk, míg szintén ugyanolyan fontos a védelem kiépítése, amire ügyeljünk, hogy a játék mutatja, mindig melyik oldalt jön a következő hullám, ezáltal nekünk is érdemes mindig arra az oldalra összpontosítani. 

A későbbi hullámokban már káosz és pokol uralkodik nekem 24 hullám volt a legtöbb, míg eljutottam, de ott már igen erős egységek törtek rám, nem csak zombi patkányok, hanem dinoszauruszra jobban hasonlító lények. Így komoly kihívást vélek felfedezni a játékban, ami néha komoly fejtörésre készteti a rutinosabb játékosokat is. 

A Kártyás rendszert nem találom rossznak, hiszen így a "mit húzunk", érzés folyamatosan ott van bennünk, de sajnos egy rts játéknál nem biztos, hogy megfelelően helyén való, amiben amúgy is sokszor csak a szerencsén múlik a játék győztes kimenetele. Ehhez még hozzá raktak egy kártyás rendszert, amivel szintén Fortuna kezébe került még jobban a játékos. 

Összeségében mégis azt mondom, hogy a Ratropolis egy remek szórakozás a műfaj kedvelőinek, habár a kártyás rendszer ijesztő lehet egy stratégia játékban, mégis azért add annyi érdekességet a játékhoz, hogy jó pár órára is lekösse a figyelmünket.