First Summoner – Teszt – A gonoszság rejtve oson, mint a sötétben kilőtt nyíl

2019.07.29


A Line Games (Destiny Child) kiadásában került App Store és Play Áruház kínálatába is, az ingyenesen letölthető játékok közé, ez az igen szép grafikával megáldott RPG, amiben Clash Royaleban szerzett tapasztaltunkra is szükségünk lesz, hogy győzelemre vigyük bosszúra szomjas harcos hősnőnket.

A történet Rachel nevű főhősnőnk halálával kezdődik, aki maga a nagy Kaszástól kap egy lehetőséget, hogy bosszút álljon életét oly galádul elvevő élőhalott hordán. Innentől kezdve egy rövid Tutorial után, megtanuljuk egységeink lehívásának menetét, Mana költség és taktika szempontjából, kapunk egy paklinak megfelelő mennyiséget, darabszám szerint 6 kártyát használhatunk fel Deckünkben, amit 3 különböző Slotba is rendezhetünk. Egyelőre ennek nem lesz jelentősége, később viszont érdemesebb vegyíteni a különböző egységeket, hogy kitapasztaljuk, kik lesznek a legcélravezetőbbek nálunk. Ugyanis Minyonjaink a leg különböző harcosokból és varázslatokból állhatnak össze, aminek megfelelő variációit érdemes kitapasztalni, mert lehet, két nem várt egység lehet együtt a leghatásosabb. Érdemesebb alacsonyabb mana költségű lapokat is a paklink részeként megtartanunk, ugyanis lesznek olyan feladatok, amik velük lesznek hatásosak. 

Hősünk felszerelését és tudjuk fejleszteni akár a fegyvert, csuklyáját, bakancsát, nyakláncát, vagy gyűrűjét. Amik mint Buffokkal bírnak, és különböző tulajdonságokkal fogják növelni esélyünket a győzelemre. Ha egy adott tárgynak a képességei nem éppen kedvünkre valóak, akkor ezeket is tudjuk módosítani a Workshop menüpont alatt, ahol még craftolni is tudunk különböző felszereléseket, illetve a haszontalanná vált tárgyakat itt tudjuk nyersanyaggá változtatni egy kis aranypénzért cserébe. Az alchemy shopba Potion italokat tudunk előállítani amik, növelhetik a Health pontunkat illetve Mana egységünket a harc közben. Amint feloldódik ez a lehetőség, érdemes is élni vele, mert rákényszerít a játék a használatukra onnantól kezdve. 

Kártyáink fejlesztése érdekében érdemes minden nap meglátogatnunk a Card Store nevű boltot, ahol minden nap tudunk venni egyelőre csak kettő kártyát, eltérő értékegységekkel. Ugyanis kártyáinknak értékegysége van, amit a saját lapjainak darabszámai jeleznek. Ha ezekből összegyűjtünk néhányat, akkor aranypénzért cserébe fejleszteni tudjuk őket, hogy még jobb értékekkel segítsenek minket a harcunk során. Természetesen minél ritkább egy lap, annál erősebb is, de annál nehezebb belőle annyit találni, hogy fejleszteni tudjuk.

Ahogy egyre jobban haladunk a sztori módban egyre több játék lehetőség oldódik fel nekünk, elsőnek megkapjuk a Patrolt, ahol mi magunk állítunk össze egy járőr egységet, akik az általunk felfedezett területeken járőröznek és ez által különböző nyersanyagokat és tárgyakat gyűjtenek be nekünk portyázásaik során. Körülbelül a harmadik chapter feloldása után megkapjuk a Battlefield menüpontot, ami a "multiplayernek" felel meg, de sajnos itt nem valós időben küzdünk meg rivális játékosunk egységeivel, csupán védekezésre szánt csapatát kell legyőznünk, amit a gép irányít. Így kell nekünk is összeállítani védekező paklinkat, akiket véletlenszerűen hívnak ki más játékosok. De a mi paklinkat is a gép irányítja, mi csupán a hírt kapjuk, hogy sikeres volt-e a védelem munkája, vagy éppen sikertelen. A negyedik chapter után oldódik fel a Clan menüpont ahol alkotni vagy csatlakozni tudunk csapatokhoz, amiben egyelőre csak ajándék kártyákat tudunk pluszba beszerezni általuk. 

Ahogy felfedezzük a különböző helyszíneket, amik tényleg elég változatosra sikerültek, extra kártyákat és nyersanyagokat farmolhatunk ha legyőzzük az adott chapter boss-át, amire sajnos egy nap csak egyszer van lehetőségünk. Illetve naponta egyszer tudunk challange-et is elvégezni, ami még több ajándékért néha igen nehéz feladatot jelent. Például csak akció lapokkal vigyük győzelemre Rachelt vagy mana költségünk nem haladhatja meg a 60-at. 

Igen érdekes játékmód még a Chaos néven ismertes 12 szintből álló Tower játék ahol saját paklinkat csak részben válogathatjuk össze, ugyanis mindig két lapból tudjuk kiválasztani paklink következő lapját. Különböző blokkokat kell bejárnunk az így kapott egységeinkkel, akiket magunkkal vihetünk a következő blokk küldetésre is, de vigyázni kell, ha meghalunk, és nem tudjuk, tovább teljesíteni a torony feladatait akkor sajnos bukjuk az összes eddig nyert tárgyainkat. 

Összességében a First Summoner optimalizálatlanságból eredő hibákat sajnos tartalmaz (menü lag, FPS drop, Crash-elés), amit reményeink szerint hamar javítani fog a fejlesztő csapat. Mi teszteltük egy Huawei P20-as készüléken, ahol semmilyen hasonló probléma nem merült fel, ellenben a másik teszt készüléken, ami egy Honor 8-as volt, ott már a menüben érzékelhető volt a lag. Viszont ezeket a hibákat leszámítva, amik simán javíthatóak a folyamatos frissítésekkel, egy igazán szép grafikával ellátott hangulatos kis RPG-t kapunk, aminek stratégiai elemei igazán komoly kihívást is jelentenek, a változatos pályákon, legyen az láva barlang, a fagyos Frozen Hell, vagy a sötét erdő, a Forest of Indolence. Ezek tükrében a Line Games nem az év mobiljátékát alkotta meg nekünk, de hosszú időre lekötheti az erre érdeklődő játékosok figyelmét, már csak az energia rendszer teljes hiánya miatt is.