Ghostbusters World - Teszt - Szellemvadászat a kiterjesztett valóságban

2018.10.25

Legmerészebb rémálmomban sem gondoltam volna, hogy ennyi szellem ólálkodik a környékünkön, de szerencsére a Ghostbusters World alkalmazás segítségével még le is tudom vadászni őket. Természetesen mivel hivatalos bizonyítást nem nyert még eddig, hogy léteznek-e szellemek, ezért ebben az alkalmazásban is csak egy játék keretei között tudunk szellemekre vadászni, mindezt, a lehető leghihetőbb módon, mivel az alkalmazás használja a GPS-t a szellemek lokalizációjához, és bizony kameránkon keresztül az AR funkcióval magunk előtt látjuk megjelenni a különleges szellemlényeket.

Egyre népszerűbbek a kiterjesztett valóságban játszodó játékok, pedig sajnos sok szomorú történet is kapcsolódik hozzájuk, ami egyre inkább arra engedi felhívni a figyelmünket, hogy felelősségteljesen kell tudnunk játszanunk egy adott játékkal, mert balesetveszélyesek, pontosan úgy mint a szabadtéren játszható játékok legtöbbje. Legújabb ilyen alkalmazás a Ghostbusters World, ami nem győzi elégszer felhívni a figyelmet ezen veszélyekre, mint például felesleges vezetés közben játszani, vagy tiltott, lezárt területre bemenni csupán azért, hogy elkapjunk egy ritka szellemet. Más lehetőség is van az ilyen ritka lények beszerzésére. 

Miután tudomásul vettük, hogy képesek vagyunk felelősségteljesen használni a játékot, máris személyre szabhatjuk karakterünket, ami pár alapfunkcióban ki is merül. Ezútán meghalljuk az ismerős dallamot és máris ott találjuk magunkat, ahol ténylegesen tartozkodunk, mindent a google maps által meghatározott formában. leszámítva azt az apróságot, hogy körül vagyunk véve mindenféle túlvilágról érkezett mókás szellemlényekkel. 

A játékot két külön részre lehet bontani. Az első a körülöttünk lévő szellemek levadászása, amihez GPS kapcsolat szükséges, hogy a játék meghatározza a Google térkép alapján, hogy hol tartozkodunk, és körénk varázsolja a furcsábbnál furcsább entitásokat. Ha kiválasztottuk melyik szellemet szeretnénk begyűjteni, akkor nincs más dolgunk mint a GO ikonra pöccinteni, célra tartanunk mobilkészülékünket és várni a jelenést.

Itt is kétféle képpen tudjuk játszani a játékot, bár ez csupán látványbeli különbséget okoz. Méghozzá az AR funkció ki-be kapcsolása. Ugyanis, ha kikapcsoljuk akkor a játék a fejlesztők által megírt környezetbe helyez el minket és a szellemet, míg ha bekapcsoljuk akkor bizony a kameránkon keresztül magunk előtt látjuk a kísértetet és úgy kell tudnunk begyűjtenünk, ami azért elég vicces tud lenni. Idővel többféle fegyver áll majd a rendelkezésünkre amikkel nem csak begyűjteni, de elpusztítani is lehet majd a már meglévő lényeinket. Begyűjtéshez viszont az alapfegyver nélkülözhetetlen mert vele tudjuk csak fogva tartani a entitásokat míg a szellemcsapda végleg elnyeli őket, ami nem teljesen igaz, mert képesek kitörni a kelepcéből is a komolyabb szellemek, hogy utána újra próbáljuk becsapdázni őket. Az így begyűjtött lényeket tudjuk harcba vinni a story mod-ban.

A Játék második része pedig a story mod, amiben körökre osztott harcot vívhatunk pályáról pályára néha főellenséggel is megküzdve. Később viszont más online playerek ellen is játszhatunk PvP meccseket. Mindezt az általunk begyűjtött és felfejlesztett szellemlényekkel. Ezen a részen különösebb újdonságot nem igazán produkál a  játék, ugyanazt kapjuk amit a jól megszokott körökre osztott mobilos játékoktól: általában 3-3 vagy 4-4 karakter áll egymással szemben és változó sorrendben, hol az enemy támad a saját karaktereivel, utána pedig a játékos, ez addig megy amíg az egyik csapatból elfogy a szereplők HP pontja, és az a játékos veszít. A karaktereknek általában van passive skilljük illetve aktív képességük amiket támadáspontért aktíválhatnak és bizony jónéhány körig nem használhatóak. 

Összességében a Ghostbusters World a kiterjesztett valóság alapú játékok piacán szépen megfogja állni a helyét, nem csupán a vicces begyűjtendő lények miatt, hanem azok harcban történő felhasználása által, illetve a PvP mód is ezt az aspektusát erősíti a játéknak. Reméljük a harcrendszeren még javítanak a fejlszetők, bár így is egészen szerethető kis játékot hoztak össze, amit csak felelősségünk teljes tudatában játszhatunk, mert pontosan ugyanolyan bajt képes okozni mint az ionizáló proton puska, ha rossz kezekbe kerül.