Fallout Shelter Online – Teszt – „Az apokalipszis nem a világvége, hanem csak az általunk ismert világnak a vége”

2020.07.08

Remélhetőleg a Fallout világát nem igazán kell bemutatni, ugyanis PC-s körökben, már 1997-ben az Interplay fejlesztése által mutatkozott be a Fallout első része, ami egy poszt apokaliptikus RPG volt, és javarészt a néhai Egyesült Államok nyugati partján kalandozhattunk. A Második részt már a Black Isle Studios munkájaként dicsérhetjük, és számomra ez a rész volt, ami által megismertem a Fallout világát. A 3. rész már a Bethesda Softworks munkáját illeti, és a legtöbb újítást, ez a rész hozta el a rajongóknak, hiszen a jól megszokott izommetrikus nézetet átvette a TPP-FPP nézet, de a játék hangulatát sikeresen tovább tudták hozni a fejlesztők. Pont úgy, mint a 4. részben, ami 2015 Novemberében jelent meg. Viszont, hogy még jobban hangulatba hozzák a játékosokat, a Bethesda kiadott egy mobil játékot Fallout Shelter címen, és hihetetlen népszerűségnek örvendhetett ez az apró kis mobiljáték, ami annyira kinőtte magát, hogy Konzolokon és PC-n is elérhetővé tették. Idén pedig kiadásra kerül a tovább fejlesztett verzió a Fallout Shelter Online, ami néhány újdonsággal is kecsegtet számunkra. 

A játék felépítése mit sem változott az alapverzió óta. Itt is a földalatti bunkerbe (vault) menekült emberek életét kell a lehető leggördülékenyebbé tenni, hiszen alapból nem lehet könnyű egy világvégét megélni, főleg úgy, ha földalatti bunkerekbe kényszerülünk. De ha már így alakult, tegyünk meg minden tőlünk telhetőt, hogy elviselhetőbbé tegyük az ittlétüket. Ehhez mérten kell, szobákat kialakítanunk, amik lehetnek hálószobák, edzőtermek, éttermek, vízellátó egységek, vagy éppen energiaszolgáltató. Aztán ahogy fejlődünk, egyre újabb épületeket oldhatunk fel, amik által még eredményesebb lehet a túlélésünk. Az épületek menedzselése mellett, lakóinkra is figyelnünk kell. Bár itt az Fallout Shelter-el ellentétben lakóinknak nem igazán van hangulatuk, itt már elfogadták sorsukat, és próbálják a lehető legjobban segíteni közösségünket. 

Itt ugyanis sokkal speciálisabb karakterek találhatóak a vault-unkban, akiket saját posztereik alapján tudunk begyűjteni, és már kategóriák szerint vannak sorolva hőseink. Ez bizonyos tekintetben nagy újításnak mondható, hiszen ezek által teljesen másképpen kezeljük túlélőinket, sokkal inkább tudjuk specializálni őket. Hiszen meglévő fegyverüket vagy szerszámukat is fejleszteni tudjuk. Érdemes külön szednünk a harcos karaktereket a dolgozóktól és szakirányosan fejleszteni őket. 

A Játék másik újításának mondható a környező területek felfedezése és portyázása, ugyanis rengeteg területet és épületet járhatunk be általunk összeválogatott csapatunkkal. Ez a rész nagyon hasonlít az Assassin's Creed rebellion küldetéseire, csak itt körökre osztott harc helyett, valós időben csapnak össze a túlélőink az útonállókkal, amik lehetnek robotok, mutáns lények, vagy emberek. Az összecsapás menete teljesen automata, maximum a skill támadásokat tudjuk mi aktiválni. 

A Játék legnagyobb újítása a címéből is adódóan az Online rész, hiszen nem csak klánt alapíthatunk, ahol barátainkkal egy közös épületet fejleszthetünk, és Boss harcokra mehetünk, hanem kétféle online küzdelemben csaphatunk össze más játékosokkal. Az első a Combat Zone, ahol ki kell alakítanunk egy védő csapatot és egy támadót. Igazából mindkét csapatban lehetnek ugyanazok a karakterek is. Tehát Combat Zone-ban 4 online játékos közül választhatunk, hogy ki ellen szeretnénk játszani. Itt látjuk az ellenség aktuális power pontszámát, ami alapján azért be tudjuk lőni, hogy milyen nehéz lesz ellene harcolni. Ha kiválasztottuk ellenfelünket, akkor szépen felsorakoznak az ő karakter lapjai a mienkkel szemben, itt van lehetőségünk módosítani a csapatunkat. Ha ezzel kész vagyunk, akkor a challenge-re kattintva már kezdetét is veszi a küzdelem, ami teljes mértékben automata harcot jelent, még a skill támadást sem kell külön aktiválnunk. Maximum, ha sietünk, akkor háromszorosára is tudjuk gyorsítani a harc menetét. Végeztével pedig meg tudjuk nézni a Combat Data-ban, hogy ki mennyit sebzett, mennyi sebzést kapott, vagy éppen mennyit gyógyított az aktuális harcban. 

A másik Online játékmód a Zenith Arena, ami számomra már kicsit érdekesebb volt, hiszen itt valós online játékosokkal játszunk, de hogy még érdekesebb legyen a dolog, körönként tudjuk beválasztani a csapatunkban a karaktereinket, miközben az ellenfél karaktereit bannolhatjuk. Ez valahogy úgy nézz ki, hogy elsőnek máris azzal kezdünk, hogy az ellenfél csapatából kidobhatunk valakit, akit akkor már nem tud választani az ellenfelünk. Utána ő bannol valakit a mi csapatunkból, és csak utána választhatunk mi is karaktert. Következő körben pedig már két túlélővel játszhatjuk el ezt, viszont az ellenfelünk is két karakterünket is kidobhat az elkövetkező játékból. Ha így sikerül kiválasztanunk az öt saját hősünket, az ellenfelünknek szintén, akkor indul is a jól megszokott automata harc, ahol csak nézni, és drukkolni tudunk harcosainknak. 

Összességében azt kell, hogy mondjam, érdekes folytatása a Fallout Shelter Online a Fallout Shelter-nek, de akik rengeteg időt fektettek az első részbe, nem tudom, hogy őket mennyire fogja lekötni hosszú távon, de akinek esetleg kimaradt az első rész, azoknak határozottan merem ajánlani, mert így még teljesebb Fallout élményt kap az ember.