Cyber Hunter - Beta Teszt - Battle Royale Cyberpunk módra

2018.10.24

A Cyberpunk a 80-as, 90-es, és még a 2000-es években is a Sci-fi műfajának egyik legnépszerűbb al-ágazatába tartozott, ami által nem egy klasszikusnak mondható alkotás látott napvilágot, mint a mozis világban (Szárnyas Fejvadász, Mátrix, Ghost in Shell), és nem másképpen a játékok világában (Shadowrun, The Creed, Deus Ex). Így igazából a kérdés is adott volt, hogy mikor kerül ez a világ valamilyen formában egy Battle Royale játékba. A NetEase kiadatlan formában elérhetővé tette a korábban Project: Battle néven bereklámozott Cyberpunk stílusú Battle Royale játékát a Cyber Hunter-t, ami bizonyos technikai malőrt leszámítva egész szépen prezentálta milyen is lehet a "csak egy maradhat" játékstílus egy Cyber Hunter világában. 

Amint elindítjuk a játékot, máris érezhetjük azt a szürreális hatást amit a cyberpunk stílusú világok kölcsönöznek nekünk, ez idő alatt gyorsan vagy lassan de beállíthatjuk karakterünk kinézetét, egészen emberre hasonlító képet tudunk varázsolni, de ha elrugaszkodunk a valóságtól, teljesen robotszerű android kinézetű avatart készíthetünk magunknak. Ezek után még alaposabban is személyre szabhatjuk hősünket, a legrészletesebb arcvonásokon át, a haj és arcfestésig mindent tudunk változtatni. 

Ha személyre szabtuk karakterünket, érdemes még a beállítások menüpontra pöccinteni, mielőtt elindítjuk a játékok, mert sok hasznos változtatást lehet eszközölni, attól függően kinek mi esik kézre. Például be tudjuk állítani, hogy jobb vagy balkezes legyen a járművek kormányzása, vagy automata legyen a tüzelés, vagy manuális. Sőt, még a célzást gyroscope-al, vagyis a telefonunk, tablet-ünk döntögetésével is irányíthatjuk a pontosabb találat érdekében. A grafikát is öt különböző módon változtathatjuk, attól függően, hogy mobilkészülékünk mit bír. Ha ezekkel kész vagyunk, akkor nagyon már nincs is más feladatunk csak beállítjuk, hogy solo vagy többjátékos módban szeretnénk játszani és irány a gép. 

Minimum grafikán a játék elég csúnya, de élvezetes sebességgel gyorsan fut, míg maximumon pedig elég pazar látvány fogad minket, de ennek ellenére sem várható nagyobb laggolás sem még egy középkategóriás készüléken sem. A fényhatások kifejezetten jól sikerültek, míg a járművek kivitelezése is szépnek mondható, akár a repcsi amivel érkezünk vagy valamelyik földi vagy az az egy vizi jármű, mind-mind a Cyberpunk Sci-fi világra emlékeztetnek sokunkat, még a high-tech légszörfdeszka is amivel megérkezünk a talajra. 

A Sziget hatalmas és változatos a sivatagon át, egészen a japán cseresznyefákra emlékeztető erdőkig többféle területet is felfedezhetünk, mint kikőtőket, emlékműveket, kertvárosi házakat. Járművek elég korlátozott számban állnak rendelkezésünkre, egész pontosan 2 autó, és egy motorcsónak. Mindegyiküknek külön képessége van, mint páldául a sportkocsinak nitro-t tudunk kapcsolni, míg a terepjáró szerű deathrace verdának pedig egy elég méretes fűrészt tudunk felhúzni a lökhárító elé. Viszont járműszerzés előtt fontosabb feladatunk legyen a loot-olás általi fegyver szerzés, amikből viszont elég sok áll már most a rendelkezésünkre, 2 SMG, 3 Assault Rifle, 2 Sniper, 2 Handcannon, 2 granadier szerű high-tech szuper puska. Tárgyakból abszolút a szokásos cuccok találhatóak: bandage, first-aid, medi-kit, granade, adrenalin rush, illetve a különböző védő felszerelések. Ezzel jóformán ki is veséztük a teljes repertoárunkat, viszont a készítők belecsempészték az építkezést is a játékba, ami által falakat és lépcsőket tudunk felhúzni a Fortnite-ból ismerős módon, annyit leszámítva, hogy a szükséges nyersanyagot nem csákánnyal gyűjtjük be, hanem a kis segítő drónunk által. 

Igen, ugyanis van egy kis segítő drónunk aki végig elkísér minket harcaink során, ő szolgál adatbázisként, hogy tudjuk milyen tárgyak vannak nálunk, illetve ha gyorsan nyakunkon a kör, akkor egy rövid ideig pajzsot képes vonni körénk, hogy addig ne sebezzen minket a kör káros hatása. Illetve ha megölünk egy játékost, akkor a "holtteste" nem marad meg, hanem a drón beszkenneli, és már csak a földreszállt kis repülő robot marad a helyén, amit természetesen ki tudunk loot-olni. 

Mivel a játék kiadatlan (Beta) verzióban elérhető, ezért hibák is előfordulhatnak, mint például crash-el a játék, szerencsére ha gyorsan tudunk csatlakozni vissza dob minket az előző játékba. A hangok azért hagynak némi kivetni valót maguk után. Olyat is olvastam, hogy elfelejtette megadni a győzelmet egy nyertes meccsen, szerencsére nálam ilyen nem fordult elő. Minimum grafikán sajnos élvezhetetlen a játék, ami csupán a textúrákat hozza be, míg HD beállításon már teljesen élvezhető a látvány ami fogad minket, bár túlmelegedés tapasztalható néhány készüléken, de eddig komolyabb optimalizálatlanságról nem volt tudomásunk. Sajnos néha lag is előfordul, ami azért jónéhány teljes formában kiadott bajtársával is előfordul. 

Összességében a Cyber Hunter ígéretes Battle Royale játéknak tűnik még kiadatlan formában is, nemcsak a Cyperpunk stílus kedvelőinek. Mindezt köszönheti a könnyed de pörgős játékmenetének, a járművek skilljeinek, a karakterek teljes mértékű személyre szabhatóságának és a különleges high-tech fegyverek kavalkádjának is. Hibák sajnos előfordulnak (Lag, Crash) de reméljük ezek még javításra fognak kerülni míg teljes mértékben kiadott verzióban lesz elérhető mindenki számára. Egyenlőre csak Play Áruházban elérhető a kiadatlan verzió, de remélhetőleg App Store-ban is, és az Androidos áruházban is kiadásra kerül a teljes verzió hamarosan.