Call of Duty: Mobile – Gondolatok az elmúlt másfél évről.

2021.02.23

A Call of Duty: Mobile, megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvend a fotó realisztikus grafikájú shooterek terén, olyan hatalmas nagy címeket kényszerítve maga mögé, mint a Standoff 2, Armed Heist, vagy a PUBG Mobile. Csupán a sors fintora, hogy az egyetlen, aki komoly riválisa lehetne, évek óta kiadót nem talál magának. Így a Payday: Crime War, sajnos nem fogja megmutatni a nagyközönségnek, hogy mire is képes, legalábbis egy darabig.

A COD:Mobile megjelenésére, anno olyan szüksége volt a mobilos társadalomnak, mint egy falat kenyérre egy éhezőnek. Ugyanis, ilyen komolyan összerakott mobiljáték nem igazán látott napvilágot addig. Hiszen a Multiplayer mód, ami a mai napig a legnagyobb erőssége a játéknak, hihetetlen, hogy milyen izgalmat tudott prezentálni nekünk 2019.-ben. Nem csak a szépen kidolgozott grafikára, vagy a szinte tökéletesen megvalósított (mobil játékokhoz mérve persze) fegyverharcra gondolok, hanem ténylegesen izgalmas és pörgős játékmenetet tudtak nekünk nyújtani, ami más shooterben nem igazán köszön vissza a mai napig sem, kivéve talán a Super Mecha Champions-t. Megjelenéskor, nem csak Multiplayer játékmódokkal leptek meg minket, hanem kaptunk egy végre tényleg katonai Battle Royale játékmódot. Amiben a különböző classok, és azok elsajátítása valóban újfajta Battle Royale élményt adtak, annak ellenére is, hogy találkoztunk már ilyen stílusú BR játékkal, csak lehet, hogy nem a classnak hívták a képességeket, hanem a választható karaktereknek voltak eltérő skilljeik, mint példának okáért a Ride out Heroes. Nem sokkal megjelenés után a zombi mód is bekerült a játékba, ami érthetetlen okokból teljesen más jelleget öltött, mint amit azok a játékosok kipróbálhattak, akik a bétával is játszottak. Ha nem tudjátok, miről beszélek, kérdezzetek meg olyan játékosokat, akiknek volt szerencséjük kipróbálni azt a zombi módot is. Ugyanis sokkal jobban hasonlított a PC-s, Konzolos nagy testvéreihez. Erre mi kaptunk egy kicsi zárt térképet, nagyon kevés mozgástérrel, és unalmas zombi hordákkal, Ami ténylegesen annyira-unalmasra sikerült, hogy három energia italt kellett bevernem, hogy ne mutassak alvásroham tüneteket a játék közben. Így a zombi mód érthető okokból nagyon hamar ki is került a választható játékmódok közül. A Fájdalmas inkább az, hogy egy év után nem tudtak érdemleges változást hozni ehhez a módhoz. Ami számomra azért furcsa, mert ha PC-n és Konzolon, képesek évente egy teljesen új Call of Duty részt kiadni, addig nekünk mobilosoknak be kell érnünk, néhány eventtel, és BP season-ökkel. Nagyon dicséretes, hogy a hosszú hónapok alatt behozták a Gunsmith lehetőségét a játékba, és végre legalább a fegyverünket személyre tudjuk szabni, ezáltal is jobban magunkénak érezhetjük legjobb barátunkat a csaták közben is. Tehát azt kell, hogy mondjam a Call of Duty: Mobile multiplayer része még a mai napig a legerősebb pozitívuma a játéknak, annak ellenére, hogy én nagy BR rajongó vagyok. Hiszen ott majdnem minden seasonben kapunk új térképet, néha új játékmódokat is, amik azért érdekes újdonságokkal bírnak. Így a multiplayer részről nagyon kevés negatívumot tudok felhozni. Maximum a Melee fegyverek túlságosan erős jelenlétét. Bár ugyanezt mondhatnám el a Battle Royale módról is, ahol sajnos olyan érzésem van, hogy a fejlesztők 8 irányba nyúlva, nagyon sokat szeretnének markolni, de valahogy mégis nagyon keveset tudnak fogni igazán. És miért gondolom így? Már ki is fejtem, és szerencsére példáért nem is kell túlságosan messzire mennem, hiszen a COD:Mobile megjelenése után fél évvel PC-s és Konzolok körökben ingyenesen elérhetővé tették a COD: Modern Warfare Battle Royale módját a Warzone-t. Nem véletlen, hogy mekkora népszerűségre tett szert, ugyanis ilyen izgalmas Battle Royale játékkal addig nem igazán találkoztunk. Értem ezt a Contract-ok által biztosított pörgős haladást az amúgy is óriásinak mondható térképen. A Gulag féle második esélyt, Mert igen is, ne a társaimon múljon, hogy összeszedik a dögcédulámat, vagy sem, ha elbukom, hanem igenis inkább magamra haragudjak, ha nem tudok visszajönni. De ha nem sikerült visszajutnom, társaim jóindulatától függően még mindig képesek visszavásárolni, ezáltal meggátolva azt az unalmas és bosszantó érzést, hogy azért izguljak, és aggódjak a cimboráim biztonságáért, mert én nem tudok már ott lenni velük a harcban. Bizony, itt mondom én azt, hogy igenis jó lenne, ha kicsit jobban hasonlítana a COD:Mobile Battle Royale módja a Warzone-ra. Ennek ellenére, a bevezető videón és a választható loadout-on kívül érdemleges változás nem került a játékba. Tény, hogy bővült a térkép, és sok új helyszín került bele, amik közül a legérdekesebb és izgalmasabb a platform, ahol bizony tényleg a profizmuson és néha a vak szerencsén múlik, hogy ki jön le onnan élve. De az, hogy a classok folyamatos bővülése, Pontosan úgy, mint a Rainbow Six Siege karakterei által, túlságosan elrugaszkodva a valóságtól, pont azt a reális katonai hangulatot rontották el, amiért a kezdetekben igazán jó volt a BR mód. Ami nálam végleg elvágta a BR élményt, az pedig a tankok bejövetele volt. Ugyanis egy olyan játékmódban, ahol nagyon fontos az, hogy jól legyenek egyensúlyozva az erőviszonyok, oda most bekerült egy olyan jármű, amivel csak az igazán profi játékosok tudják felvenni a versenyt, és aki megszerzi, már nagy részben borítékolhatja a győzelmet. 

Tehát összességében azt kell, hogy mondjam, hogy a Call of Duty: Mobile még mindig messze a legjobb foto realisztikus grafikával ellátott Shooter a mobiljátékok piacán, de sajnos érezhető, hogy ezzel tisztában vannak a kiadónál is, és amíg PC-n, Konzolon olyan riválisai akadnak a COD-nak, mint a DICE féle Battlefield, vagy az Ubisoft féle Rainbow Six Siege, addig bizony mobilos körökben, teljes mértékben egyeduralmat tudhatnak magukénak. Emiatt nem is érdekük, hogy komoly munkát fektessenek, mondjuk egy új BR map megvalósításában, és itt azért az Alcatraz-t, nem igazán hoznám fel, ugyanis a kis terület és a többszöri respawn miatt nem igazán mondanám Battle Royale-nak inkább BR szerű TDM-nek. Így a véleményem határozottan az, hogy a Multiplayer része a játéknak jóval több izgalmat nyújt már nekem is, mint a Battle Royale mód. Viszont a pénzköltési lehetőséget mindig megadják a játékosoknak, fegyver és karakter skinek formájában, illetve a blueprintek által, amivel alapjáraton semmi baj nem lenne, még az Anime stílusú rózsaszín skinek sem zavarnának annyira, ha ugyan annyi energiát fordítanának a játék balance-olásával, az érdemleges újításokkal, az esetleges bugok javításával, vagy éppen a csalók folyamatos bannolásával. 


Deq