Assassin's Creed Rebellion - Teszt - "A szabadságban korlátozott test lázadásra sarkallja az elmét".

2018.11.01

Az Assassin's Creed sorozatot nagy valószínűség szerint nem kell bemutatni sokmindenkinek, hiszen már 2007 óta az ubisoft által teremtett játék egész franchise-á nőtte ki magát, megannyi játék, könyv, egy mozifilm, és rengeteg kellék került napvilágra az assassin-ok neve által. Leghíresebb is közülük talán Ezio Auditore kinek története 3 címen keresztül is szerepelt a játékokban, és talán az ő történetei mélyülnek el legjobban az Assassin testvériség világában. Érdemes megnézni a Brotherhood trailer-ét, ahol még a fiatal Ezio harcias személyiségét láthatjuk, míg a Revelation trailer-ében már jóval inkább egy bölcsebb attitűd testesíti meg a hírhedt orvgyilkost.

Az Assassin's Creed Rebellion egyik érdekessége, hogy a történetekből ismert megannyi szereplőt be tudjuk gyűjteni magunknak, köztük Ezio Auditore-t is. Történetesen egy saját Brotherhood-ot kell összehoznunk a kezdetektől, egészen addig, míg egy népes assassin központtá nem válik, mindezt fejlesztéssel, építkezéssel, és veszélyesebbnél veszélyesebb küldetésekkel fogjuk elérni idővel. A játék alapvetően két részből áll, az egyik a főhadiszállásunk fejlesztése, ezenbelül a szobák kiépítése, és utána dolgoztatni benne az itt élő embereket, hasonlóan a Fallout Shelter-hez. Itt tudjuk training-ezni harcosainkat, illetve pajzsot, kardot készítetni nekik, hogy utána a küldetésekben minél jobban helytálljanak majd. 

A játék második része pedig a küldetések, amikor a megfelelően kiképzett (training-ezett) harcosokkal, kiket mi állíthatunk össze, szám szerint 3 assassin-t választva indulhatunk a feladat elvégzésere, ami lehet, orvgyilkosság, információ, vagy nyersanyag szerzés. Ha kiválasztottuk, hogy melyik mission-t szeretnénk megcsinálni, illetve összeállítottuk hős csapatunkat, akkor már meg is tettük az első lépést assassin végzetünk beteljesítésének irányába. A küldetések általában egy épületben játszódnak, ami hasonlóan van elrendezve mint a főhadiszállásunk, csak itt szobáról-szobára kell haladnunk kiiktatva az elénk kerülő akadályokat, ami lehet akár egy gárdista, vagy valamilyen csapda, ami akár sérülést okozhat, vagy kongásnak indul általuk egy harang amit az őrök jelenléte pecsétel meg. A csapdákat szerencsére ki lehet iktatni, pont úgy ahogy az elénk kerülő őröket is az assassin-ok által jól ismert módszerekkel. 

Amikor a csapatunkat kiválasztjuk érdemes, megnéznünk milyen képességekkel rendelkeznek, mindig vigyünk magunkkal egy csapda elhárító fickót is, mert nagy szükség lesz a munkálataira, akár csapda hatástalanításról, vagy láda nyitásról legyen is szó. A küldetéseket szobáról-szobára járva tudjuk teljesíteni, érdemes előrelátóan szemügyre venni a következő szobát, hogy eltudjuk dönteni csapda elhárítót, vagy assassin-t vigyünk magunkkal. Minden karakterünknek megvan szabva, hány képessége van, és hányszor tudjuk azokat felhasználni, viszont a felhasználásuk is százalékos esélyekkel lehet csak sikeres. Ezek a százalék értékek függnek általában a szereplőnk, tapasztalatától, illetve az ellenség szintjétől. Ha ezeket figyelembe vesszük, és néha hagyunk egy-egy gárdistát az  élők soraiban, akkor túlságosan nagy gondot nem okozhatnak a küldetések.

Összességében az assassin's creed Rebellion egy kiváló feldolgozása a sorozatnak mobilos környezetben. Minderre szolgál a vicces ámde jól animált grafika, mivel az összes jól ismert assassin mozdulatot viszontláthatjuk ebben a kis játékban. A zene itt is olyan varázslatos mint a korábbi részekben, teljesen tükrözi a kor hangulatát. Az újfajta játékmenet nagy kihívást nem jelent, de mindenképpen szórakoztató lehet a sorozat szerelmeseinek, már csak az a rengeteg ismerős és ismeretlen karakterek által, kik által igazi Assassin Brotherhood-á emeljük elrejtett kis főhadiszállásunk épületét. 

Magyar nyelvű gameplay videó a játékról