Asphalt 9 Legends - Teszt

2018.07.28

Végre megjelent az Asphalt 9 Legends, hűen a sorozat eddigi részeihez, újra alámerülhetünk az arcade autós élet élménymedencéjében.

Az Arcade autós játékok be tudják magukat lopni a szívünkbe, ha megfelő irányítás, és játékélmény párosul egymással. Nehéz a kettőt egyenlő kontraszttal összehozni, mivel általában az egyik a másik rovására szokott menni. Az Asphalt sorozat készítői viszont a 9. rész lévén, már elég nagy tapasztalattal rendelkeznek, hogy sikerüljön egy újabb sikerterméket alkotniuk. Viszont elég egy aprónak tűnő hiba, és akár az egész játékélményt elronhatja, de mindent majd a maga idejében...

Kezdjük az alapoknál: Amikor elindítjuk a játékot, a főmenüben a következő menüpontokkal találkozunk: Shop Deals, ahol kártyákat tudunk vásárolni, amik a vadiúj autók tervrajzait rejtik. Minden autóhoz többször kell megszereznünk a hozzá tartozó blueprintet, és csak úgy lesz a miénk. a második menüpont egyből a Daily Events-ek ahol naponta frissülő különböző feladatokkal ellátot versenyeken vehetünk részt, ami akár lehet sima Time Trial, vagy hagyományos ereszd el a tükrömet, ki ha én nem verseny. A 3. ikon a menüben a Multiplayer, ahol külön rangsorba osztva minket a játék hasonló képességű ellenfelek ellen játszhatunk online versenyeken. 4. menüpont a My Club, amiben clubbokhoz csatlakozva versenyek megnyerésével növelhetjük club status-unkat, amikért pénzt, blueprintet, vagy alkatrészt kapunk pluszba. Az utolsó menüpont a My Career amiben single player versenyeket nyomhatunk bot-ok ellen. 5 Chapter-t tudunk kijátszani, ami nem kevés versenyt jelent, de a fejlesztők tervezik bővíteni még újabb fejezetekkel a játék single részét is.  

Az alkalmazás kíváló grafikával rendelkezik, az autók gyönyörűek, a pályák szintén nagyon szépek, bár itt ott látszik, hogy nem foglalkoztak sokat a textúrákkal.  A zenék nagyon hangulatosak, de hasonló nagyobb volumenű játékokból ismerős lehet egy két szám, ami nem feltétlen baj, mert nosztalgia hangulatba kerülünk pillanatok alatt, és már törnek is ránk a hasonló game-kből szerzett élmények.  A hangok néha-néha elég üveghangúra sikerültek, hiányzik belőlük az erő érzése, de egy jó fülessel, vagy egy komolyabb Hifi-re kötve ez a probléma máris megszűnik, főleg tiltásnál bőgnek azok a motorok rendesen. 

Az irányítás lesz az, ami megosztja majd az Asphalt rajongókat, mivel itt újításként szerepel a Touch Mod a játékban, amit minden verseny előtt ki-be tudunk kapcsolni. Ha a Touch Mod On vagyis bekapcsolt állapotban van, akkor nekünk nem kell foglalkoznunk a kanyarodással, csak a nitro-val és a drifteléssel, maximum irányt tudunk váltani, egy-egy ugrató előtt, vagy amikor kettéválik az út. Ezeken kivűl más irányításra nincs lehetőségünk. Viszont nem unatkozik a játékos, mert a nitro megfelelő felhasználásával súlyos másodperceket nyerhetünk, főleg úgy, hogy ha folyamotason farmoljuk a nitro-t drifteléssel, ugratással, vagy a 360 fokos fordulással amit kétszer a féktárcsa ikonra kattintva tudunk előhívni. Ha maximum szinten van a nitro szintünk a shockwave-t kétszeri kattintással a palack gombot nyomva tartva tudjuk bekapcsolni. 

Ha kikacsoljuk a Touch Mod-ot, abban az esetben máris a mi dolgunk a kanyarodás. Telefonon a Tilt rendszerrel, vagyis a telefon döntögetésével tudunk kanyarodni, ami kisebb készülékeknél elég sok gyakorlást igényel a méretük miatt, viszont táblagépen máris sportkormány méretű az irányító eszközünk, ezáltal sokkal kényelmesébbé téve az írányítást. A Settings-ben viszont a Tilt Mod érzkenységét is tudjuk állítani, de ha egyáltalán nem fekszik nekünk ez az írányítás, akkor átválthatunk a sima érintővel való kanyarodásra. Külön jó hír, hogy Windows 10-re is megjelent a játék, ahol billenytűzet vette át a fordulás szerepét, akár az A, S, D gombokkal, vagy a nyílkombínációkkal, viszont a gázadást ugyanúgy a gép végzi el, mi csupán a nitro-val tudunk nagyobb sebességre szert tenni. 

Az elődeihez hasonlóan az autók itt is osztályokba vannak sorolva A-tól D-ig és a hírhedt S class, ahol az igazán félelmetes gépszörnyek találhatóak.  Körübelül 50 járgányt tudunk majd feloldani, de elképzelhető, hogy folyamatosan bővül az autók listája. Lehetőségünk van Tuning-olni az autónkat játékbeli pénzért, úgy mint a motort ami a top speed-re van hatással, a Turbó ami a gyorsulásért felelős, iletve a kerekek amik a kezelhőtésget javítják feljebb, és természetesen a nitro, ami a nitro élettartamát és a verseny közbeni farmolást könnyítik meg, egyre magasabb szinten. 6 csillagos lehet max egy autó, 1 csillaggal a tuning-ot 5 szintig tudjuk maxolni, és további blueprint-re van szükségünk a második illetve a többi csillag foláldására, ezután további szintekkel tudjuk növelni a kocsink teljesítményét. A 2. csillagnál már lehetőségünk van a felnik, fékpofák fényezésén változtatni, illetve maga a kocsi színét is mi keverhetjük ki a meglévő gyáriak helyett. 2 színtónust is adhatunk kis szerelmünknek, amik a színskála bármelyik színei lehetnek, még a fényhatást is állíthatjuk, hogy Matt festést vagy éppen Metallic-ot szeretnénk, ezáltal bizony mégjobban magunknak érezhetjük ezeket a csoda járgányokat. Hátránynak felsorolnám az optikai tuning, és a free-roam (szabad kóborlás) hiányát, illetve bizonyos készülékek igencsak hamar melegednek fel. Erre azért érdemes odafigyelni, hogy olyan állapotban azért órákig ne játszunk a játékkal.

Természetesen a Mikró-tranzakció itt sem maradhat el, amivel kézpénz rááldozással hamarabb hozzáférhetünk blueprintekhez, gyorsabban tuningolhatunk, Viszont semmi extra festést, vagy optikai tuningot nem tudunk vásárolni tényleges pénzért, amit én jobban hiányolok, mert csupán a teljesítmény tuning, nem igazán kölcsönöz fair-play-t a játéknak. Multiplayer-ben a liga besorolás miatt talán kiküszöbölték az előző rész un-fair meccseit. A teljesítmény orientált mikró-tranzakciót mégsem nevezném teljesen pay-to-win-ek mert aki nem költ tényleges pénzt a játékra, de kitartóan csapatja a vasakat, annak kicsit lassabban de sikerül összeszednie a kívánt autót megfelelő tuninggal. A mikró-tranzakció inkább a türelmetlenebb játékosokat segíti, hatalmas előnyre azért nem tehetnek szert, ha mégis, mi azt már nem érzékelhetjük mert más ligába kerülnek a multiplayer versenyekben. 

Összességében az Asphalt Legends-ben pont azok az elemek szerepelnek amik miatt szerettük anno a régi NFS-eket vagy a Burnout-okat. A játékhoz tökéletesen passzoló, kiváló zene, a látványos grafika, az action-camera, a személyre szabhatóság, a rengeteg verseny, a rendőrök elől menekülés,  a replay lehetőség mind-mind azt az érzést adja, hogy a Gameloft srácai az Asphalt 9 legends-el feladták a leckét a konkurens fejlesztőknek az arcade autós mobil játékok piacán.

Nézzétek meg bemutató videónkat: