Area F2 – Teszt – A Mobilos Ostrom

2020.04.30

Az évek folyamán, a mobil játékos közösség elég erőteljesen tapasztalhatja, hogy rengeteg fejlesztő tesz kísérletet, hogy a már pc-n és konzolokon jól működő projekteket átültetik mobilos környezetbe is. Így volt ez a PUBG, Fortnite Battle Royale műfajával is, és nagyon úgy fest a dolog, hogy a Rainbow Six Siege féle CQB (Close-Quarter Battle) FPS multiplayer lövöldét hozta el nekünk, első játékaként a Qookka Games, az Area F2 személyében. Na de nézzük is, hogy milyen lett.

Ami mellett képtelenek vagyunk szó nélkül elmenni, az egyértelműen a két játék közötti hasonlóság. Az évek folyamán, rengeteg copy, klón gúnyneveket aggattak bizonyos játékokra, amik fele ennyi hasonlóságot sem mutattak azok felé, akikre szándékosan vagy éppen akaratlanul is hasonlítani akartak. Az Area F2 esetében ez a hasonlóság, már kicsit zavarba ejtő, mert nem csupán a játék mechanikája emlékeztet minket a Tom Clancy nevével jelzett oly népszerű taktikai FPS-re, hanem a zene, karakterek, a pályák struktúrája is. Mivel ügyvéd nem vagyok, nem tudom, mennyire számít ez már a szellemi termék saját célú felhasználásának, de feltételezhetően, a kiadást megelőzően, ebben az érintett felek már megegyeztek, ugyanis nem hiszem, hogy az Ubisoft ügyvédeinek a figyelmét, ez a projekt elkerülte volna. 

A játék menete Rainbow Six Siege-ben edzett kollégáimnak nem lesz újdonság, hiszen ugyanúgy 5 játékos társunkkal indulunk neki, a csatáknak. Támadóként, kiindulási pontot választhatunk, míg védőként pedig a kijelölt helyet, ahol védekeznünk kell. Utána ügynököt választhatunk, szám szerint kilenc, képességekkel rendelkező és plusz egy Rookie ügynököt, aki nem rendelkezik különleges skill-el. Végül pedig a loadout-ot tudjuk állítani, hogy milyen fegyvert, vagy esetleg gránátot szeretnék vinni magunkkal. Minden karakternek, nagyon korlátozott számban állnak fegyverek a rendelkezésére, általában egy AR vagy SMG, ami helyett választható általában egy Shotgun. Ha ezekkel megvagyunk, egy hosszabb rövidebb töltés után már kezdhetjük is a játékot, attól függően, hogy védőként kell, megnehezíteni a támadók dolgát, fal erősítéssel, csapdák elhelyezésével, ablakok és ajtók bevédésével, vagy támadóként, drónokkal kell felderítenünk az objective-k pontos helyét, hogy utána egy jól kidolgozott tervvel okozzunk meglepetést a védőknek. 

Az ügynökök (Agents) jól kidolgozottak, szinte mindegyiknek megvan a maga haszna, amivel esetleg még hatástalanítani tudják, egy ellenfél képességét, ezáltal eléggé kidolgozott és komplex csapatra lesz szükségünk, ha ranked módban is szeretnénk érvényesülni, hiszen ott már előfordulhat, hogy jól felkészült brigáddal kerülünk szembe, akiknek eltökélt szándékuk, hogy elvégezzék feladatukat az életünk árán is. Később részletes ügynök bemutatóval is készülünk majd nektek. 

Szerencsére a készítők ügyeltek, hogy abszolút kezdő játékosok is ki tudjanak forrni a játékban, ezért a Casual előtt egy Rookie játékmóddal kezdhetünk, amiben könnyített pályákon kóstolhatunk bele a CQB érzésbe. Viszont ha elérjük az 5-ös szintet, utána már csak érdembeli elismerést kapunk. Ha tovább szeretnénk fejlődni, bizony át kell térnünk a Casual módra, ami viszont már a több objective lehetőségével és a változatosabb pályákkal bizony okozhat kihívást jól szervezet osztagoknak is. Ha esetleg barátságos mérkőzést szeretnénk játszani egy másik csapattal, arra is van lehetőség a Room játékmódban, ahol személyre szabhatjuk a játékmódot, hogy Threat Elemination-t vagy Demolition-t szeretnénk játszani, illetve a 4 pálya közül is választhatunk (Cargo Dock, Mexico Invasion, Russian Station, Hot Springs). A Bootcamp módban pedig újra játszhatjuk a Tutorial-t, vagy a Training-re kattintva, bármelyik pályán, bármelyik karakterrel játszhatunk egy amolyan Terrorist Hunt szerű játékmódot, de csak táblákra kell lőnünk. Viszont remek lehetőség, hogy fejlesszük pálya ismeretünket illetve, hogy a kamerák pontos helyét betanuljuk. 

Hibák, mint minden játékban sajnos itt is vannak. Ami eléggé zavaró tud lenni, az a mozgás néha eléggé akadozó irányítása, vagy a hitbox csúszás, amit még zavarosabbá tesznek a killcam bugok. Viszont, ahogy észrevettem, ezeket a hibákat folyamatosan javítják a fejlesztők, és minden frissítéssel, egy picit érezhetőbb ezeknek a problémáknak a folyamatos orvoslása. 

Véleményem szerint az Area F2 egy kiváló multiplayer játék lett, amiben a taktika ugyanolyan fontos szerepet kap, mint a jó reflex és pontos célzás. Kiváló időtöltés lehet, akár hobbi szinten is néha napján játszani vele pár kört, és komolyabb szinten is, ahol már komoly csapatok mérhetik össze tudásukat szemtől szemben.